111 روش طلائی مدیریت زمان
************************************ 7777777777777777

باور داشته باشيد مديريت زمان يک افسانه است!
خوب اين خيلي عنوان خوبي براي اولين قانون يک مقاله درباره مديريت زمان نيست. اما شما که نمي‌خواهيد خود را گول بزنيد؟ براي شروع بايد باور داشته باشيد شما به هيچ عنوان نمي‌توانيد مديريت زمان داشته باشيد!
در واقع يک روز فقط و فقط 24 ساعت است و اين 24 ساعت هم خواه ناخواه مي‌گذرد. شما به جاي تلاش براي مديريت زمان، بايد «خودتان را مديريت کنيد» براي انجام به موقع کارها. اين راز بسيار مهم شما را وادار مي‌کند به شخصيت خودتان دقيق‌تر بشويد.

دو/براي مديريت زمان به دنبال جاهايي بگرديد که زمان را تلف مي‌کنيد.
اولين قدم در مديرت زمان اين است که به دنبال سارقين زمان بگرديد. ببينيد کجا وقت‌تان به صورت نادرست هدر ميرود و شما نمي‌توانيد از آن زمان‌ها استفاده مناسبي در جهت بهره‌وري ببريد.
خيلي وب‌گردي الکي مي‌کنيد؟ هميشه تلفن مي‌سوزانيد؟ به خداوندگار sms تبديل شديد؟ براي وقت‌گذاري کارتون‌هايي مانند فوتباليست ها را هم نگاه مي‌کنيد؟ انتظار هم داريد وقت کم نياوريد؟

سه/ براي تلاش‌هايتان براي مديريت زمان هدف بگذاريد.
يادآوري مي‌کنم، توجه مديريت زمان روي تغيير رفتارهاي شماست و نه تغيير زمان [گام شماره يک]. يکي از بهترين جاها براي شروع اين تغيير رفتار تلاش براي حذف جاهايي است که وقت شما الکي تلف مي‌شود [گام شماره دو] براي مثلا يک هفته سعي کنيد يک هدفي بگذاريد و حتما هم انجامش بدهيد. نگاه نکردن برنامه عمو پورنگ که سخت نيست! هدف مي‌تواند نزدن sms براي يک هفته باشد.

چهار/ برنامه‌هاي مديريت زمان‌تان را اجرايي و گسترده کنيد.
اين شايد يک جورهايي با گام شماره سه از يک رده باشند. شما توانستيد يک هدف را براي يک مدت محدود تنظيم کنيد و به آن عمل کنيد. در اين گام شما بايد يک خورده به خودتان فشار بياوريد. نترسيد به ذخاير چربي شما آسيبي وارد نمي‌شود.
شما کم‌کم بايد اين زمان‌هاي محدود را افزايش بدهيد و در عين حال تعداد اهداف را هم زياد کنيد. براي مثال براي يک ماه نه sms بزنيد. نه برنامه‌هاي وقت‌گير و بعضاً وقت تلف‌کن تلوزيون را نگاه کنيد. نه وبگردي بيهوده کنيد و نه...
طبيعتا وقتي قدم سوم را با موفقيت برداشتيد با کمي تلاش اين قسمت را هم مي‌توانيد پشت سر بگذاريد. هر چند شايد خيلي ساده به نظر نرسد!

پنج/ از ابزارهاي مديريت زمان استفاده کنيد.
خوب بديهي است که حتي يک برگ کاغذ هم مي‌تواند ابزار مديريت زمان باشد، اگر شما کارهاي‌تان را مرتب و منظم روي آن بنويسيد و تحليل کنيد. در حقيقت قسمت مهم کار هم همين جاست.
چه نرم افزارهاي بسيار پيشرفته و چه outlook ساده همه مي‌توانند شما را در رسيدن به مقصودتان کمک کنند. مهم اين است که شما خودتان بتوانيد به نوبه خودتان کمک کنيد. با استفاده از ابزارهاي زيادي که وجود دارد زمان بندي روزانه خودتان را بنويسيد و کلاه‌تان را قاضي کنيد ببينيد کجاي کار را اشتباه کرديد و کجاها را هم درست رفتيد. پشت گوش نندازيد خيلي زود عيب و ايرادهاي کارتان را متوجه مي‌شويد.

شش/در برنامه ريزي مديريت زمان بي‌رحمانه اولويت‌ بندي کنيد.
ممکن است شما 10 تا کار داشته باشيد. آيا شما انساني هستيد که بتوانيد در يک لحظه هر 10 کار را انجام دهيد؟ اگر مي‌توانيد انسان نيستيد. فرشته‌اي چيزي هستيد احتمالا!
کارهاي‌تان را اولويت‌بندي کنيد. مسلماً به کارهايي برمي‌خوريد که سريع‌تر بايد انجام شوند يا کارهايي که اگر عقب بيافتند ضرر بيشتري را به شما تحميل مي‌کنند. يادتان باشد اگر اشتباه اولويت‌بندي کنيد ضرر مي‌کنيد پس براي جلوگيري از آسيب‌هاي زماني هم که شده است بي‌رحم و خشن باشيد.

هفت/ «به ديگران محول کردن» را ياد بگيريد.
اين بيشتر براي بيزينس و مديريت تجاري کاربرد دارد اما مي‌شود به زندگي شخصي هم تعميمش داد. شما مدير شرکت هستيد و نه کسي که بخواهد همه فن حريفي خود را به رخ ديگران بکشد. سعي کنيد ياد بگيريد چطور بار کارها را ميان افرادي که سوپروايزر يا سرپرستشان هستيد تقسيم کنيد. decide to delegate يک منبع انگليسي خوب براي آشنايي با مباني تقسيم کار به اين سبک است.

هشت/ يک برنامه روزمره تنظيم کنيم.
در برنامه مديريت زمان يک برنامه روزمره براي خودتان درست کنيد. براي مثال فکر کنيد صبح که بيدار شديد کار شماره يک را بکنيد (مثلا ايميل چک کردن) و سپس کار شما دو را بکنيد (مثلا رفتن به بانک براي امور مالي) و... در آخر هم يک برنامه جمع‌بندي داشته باشيد[گام شماره پنج].
در مواقع پيدايش بحران‌هاي زماني اگر بتوانيد هر چه بيشتر به برنامه روزمره خود وفادار بمانيد، کمتر دچار مشکل مي‌شويد. حالا شما کم‌کم به يک مدير زمان موفق تبديل مي‌شويد.

نهم/ عادت بدهيد به قرار دادن زمان‌هاي محدودي در ميانه فعاليت‌ها
يکي از قانون هاي طلايي مديرت زمان اين است که خودتان را عادت بدهيد بين کارهايي که مي‌کنيد يک زمان محدود هم در نظر بگيريد براي يک سري کارهاي خاص. بگذاريد مثال بزنم.
شما نمي‌توانيد کل روز را به ايميل جواب دادن بگذرانيد. ولي مي‌توانيد بين فعاليت‌هاي‌تان زمان‌هاي کوتاه 15 دقيقه‌اي به پاسخ دادن به email اختصاص بدهيد. همان 15 دقيقه هم بايد اصولي پاسخ داد و بي‌جهت ايميل چک کردن را کش نداد!

دهم/ مطمئن بشويد همه چيز مرتب و منظم است.
يکي ديگر از قانونهاي طلايي مديريت زمان نظم است. از کودکي هميشه به ما ياد داده‌اند که هر چيز را که بر مي‌داريد سر جاي خود بگذاريد يا همه چيز را در جاي مناسب خود قرار دهيد اما ما وقتي کمي مشغوليت پيدا مي‌کنيم ديگر اين دو اصل را فراموش مي‌کنيم.
براي مثال هميشه به دنبال فايل‌ها در کامپيوتر خود مي‌گرديم در حالي که اگر يک بار آنها را در کامپيوتر مرتب کرده بوديم و نظم بخشيده بوديم ديگر هر بار اين همه دچار اتلاف وقت نبوديم. همين را تعميم بدهيد به چيزهاي ديگر در محيط کار. نظم و ترتيب بزرگترين عامل در جلوگيري از سرقت وقت شما توسط خودتان است. به زيردستان خود (مثلا به بچه‌ها وقتي مادر آنها هستيد يا کارگران وقتي سرکارگر هستيد) ياد دهيد چگونه با نظم در بهينه‌سازي وقت کل سيستم ياري‌گر باشند.

يازدهم/ وقت‌تان را طوري تنظيم کنيد که اسير انتظار نشويد.
شما مي‌توانيد به مطب دندان‌ پزشک تان برويد و منتظر بمانيد تا وقت ويزيت‌تان برسد. اما راستش را بخواهيد شما اصلا نيازي نداريد برويد آنجا و با انگشت‌هاي‌تان بازي کنيد يا مجلاتي بخوانيد که تاريخشان حداقل براي سال 85 است.
با موبايل يا pda يک ليست از کارهايي که بايد بکنيد درست کنيد. براي يک زن خانه‌دار اين مي‌تواند خريد مايحتاج، تلفن زدن به مادر مثلا، انجام کارهاي خانه، رفتن دنبال بچه‌ها يا کارهايي از اين دست باشد که بعضاً بسيار وقت‌گير هم هست.
حالا خيلي راحت‌تر هستيد که طوري برنامه‌ريزي کنيد در صف يا انتظار نايستيد يا حداقل از قبل بتوانيد پيش‌بيني درستي از شرايط پيش رو داشته باشيد. تکنولوژي به کمک شما مي‌آيد.
ديگر شما هستيد که بايد تلاش کنيد اين 11 گام مديرت زمان را به ترتيب در زندگي پياده کنيد و تاثيرات شگفت‌انگيز آن را در طولاني مدت ببينيد.


========== -------------------- ------------------

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آموزش
برچسب‌ها: 11 قانون مدیریت زمان مدیریت زمان اصول مدیریت زمان مدیریت زمان روشهای مدیریت زمان قوانین مدیریت زمان

تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 | 22:24 | نويسنده : دریا |

نقد و بررسی فیلم پی کی pk
طرز تهیه پانزده نوشیدنی مخصوص لاغری شگم
چند ایده زیبا برای ساخت زیور الات خمیر چینی
آموزش تصویری ساخت سنجاق سینه پروانه مرواریدی همراه با فیلم آموزشی
آموزش گام به گام و تصویری تزئین کش مو با کلاه کوچک دکوری
آموزش گام به گام و تصویری ساخت گوشواره مدل گربه
آموزش گام به گام و تصویری مونتاژ یا اسمبل کردن یک کامپیوتر
آموزش گام به گام و تصویری ساخت کاناپه فانتزی ودکوری
آموزش تصویری و گام به گام نقاشی پف دار
آموزش ساخت لوسترهای زیبا وخلاقانه با وسائل ساده و دورریختنی
آموزش گام به گام ساخت هلیکوپتر با آرمیچر همراه با فیلم
آموزش گام به گام و تصویری ساخت هواپیما با چوب بستنی
آموزش تصویری و گام به گام ساخت قایق با چوب بستنی
انواع پاستل
آموزش تصویری و گام به گام خمیر فرانز بر روی ظروف
آموزش تصویری و گام به گام ساخت گوشواره رزینی رنگین کمان
آموزش گام به گام و تصویری ساخت ساعت دیواری مدل کلاه گلدار
آموزش تصویری و گام به گام دریم کچر هلال ماه
آموزش تصویری و گام به گام ساخت گردنبند رزینی چشم اژدها
آموزش تصویری و گام به گام ساخت استیکر واتساپ
خرید و قیمت و مشخصات بهترین و قویترین قرص و داروی لاغری و کاهش وزن و تناسب اندام
آموزش تصویری و گام به گام ساخت تاج سر عروس
آموزش تصویری و گام به گام ساخت تاج سر گلدار بسیار زیبا
آموزش تصویری ساخت گردنبند مدل لانه کبوتر
دانلود رایگان آهنگ زیبای Its Now Or Never با صدای قشنگ الویس پریسلیElvis Presley
دانلود آهنگ هندی دلهای هندوستانی با صدای اودیت نارایانUdit Narayan
نگاهی به فیلم بازی تقلید the imitation game
فیلم هندی سوپر سی - فیلم امور تربیتی
دانلود برنامه دفتر اندیکاتور
چند روش برای ساختن کرم سفید کننده خانگی
خرید اینترنتی قرص گین آپ Gain up کل بدن و صورت 60 عددی
چگونه پوستی به روشنی برف داشته باشیم
لمینت متحرک دندان - Snap On Smile
خرید و قیمت و عکس و مشخصات قرص لاغری رزبری کتون اصل Raspberry Ketone 30Cap
صابون تریاک کلاژن طلا (100% خالص)
قرص لاغری بلک اسلیم 30 عددی Black Slim
قرص افزایش دهنده حجم باسن Somatoline Cosmetic
قرص افزایش حجم سینه Somatoline Cosmetic 60Cap
قرص لاغری پاپایا papaya
روش های خانگی و گیاهی برای سفید کردن و جوانی دست و پا
ماسک نشاسته برای کشیدگی و شفافیت پوست صورت
پاکسازی و لایه برداری پوست صورت با شیر
سفید کردن پوست صورت با روش های کاملا طبیعی
بهترین ماسک روشن کننده پوست صورت
لامپ هوشمند و اسپیکر بلوتوث
پاوربانک طرح شیائومی 10400
پاوربانک طرح گارد موبایل
کیف پول و موبایل دستی و کمری
ست کیف پول و جاکلیدی مازراتی
ساعت مچی هابلوت مدل BIGBANG
لطفا از ديگر مطالب نيز ديدن فرماييد
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
----